‘Times are changing’: Versterk uw fysieke bedrijf met een digitale vestiging

Versterk uw fysieke bedrijf met een digitale vestiging

Versterk uw fysieke bedrijf met een digitale vestiging

Het internet heeft zich in de jaren ontwikkeld. Websites zijn veranderd van statische pagina’s met informatie naar veel meer interactieve sites waar de bezoeker bij betrokken wordt.

Met de introductie van Friendster in 2002 en MySpace in 2003 werd de basis gelegd voor de social media zoals wij die vandaag de dag kennen. In 2003 opende ook LinkedIn zijn deuren, terwijl Facebook in 2004 begon als ‘een studentenversie van Friendster’.  YouTube werd in 2006 door Google gekocht en datzelfde jaar kocht Microsoft een groot aandeel in Facebook. Grote bedrijven zagen geld in social media en wilden erin investeren. Het is inmiddels duidelijk geworden dat de social media een nog grotere toekomst tegemoet gaan.

Social Media is niet meer ‘iets op internet’ in je vrije tijd. Het is een volgroeid medium waar iedereen altijd en overal toegang tot heeft. Iedereen met een smartphone en een internetverbinding kan nu het laatste nieuws met de wereld delen.

Ondanks de huidige wereldwijde economische crisis verwachten experts dat het internet zijn ongelofelijke groei gewoon voortzet. Het verschil zal zijn dat het internet meer en meer mobiel en sociaal wordt. In 2013 gaan er al veel meer mensen het web op via smartfoons en tablets dan via de pc.

Versterk uw fysieke bedrijf met een digitale vestiging

Als gevolg van al deze ontwikkelingen is het aan te bevelen om een fysiek  bedrijf te versterken met een digitale vestiging. Deze digitale vestiging bestaat uit de website van het bedrijf gecombineerd met een aantal relevante social media kanalen.  Waar voorheen een website gezien werd als een informatiekanaal, wordt tegenwoordig de website gezien als toegangsportaal tot het fysieke bedrijf. Dit portaal is 24/7 open en bereikbaar. Met een aantal relevante social media kanalen wordt dit toegangsportaal extra onder de aandacht gebracht van (potentiële) klanten. Om het opzetten van een digitale vestiging goed aan te pakken zijn een  beheerplan en contentplan erg  nuttig.

Wat kan Bommeltjes Media voor u doen?

Bommeltjes Media heeft de kennis in huis om u te adviseren over de diverse social media en de richtlijnen voor de vindbaarheid van een website in Google. Tevens kunnen we uw website vullen met tekst. Ook kan Bommeltjes Media een beheerplan en contentplan voor uw bedrijf op stellen.

Benieuwd geworden naar ons complete visiedocument over dit onderwerp? Neem gerust contact op. We sturen u het graag toe.